vorige

Suzuki breidt het Adventure gamma uit met de V-Strom 1000XT

Suzuki breidt het Adventure gamma uit met de V-Strom 1000XT. Het Japanse merk heeft daarnaast de vernieuwde V-strom 1000, V-Strom 650 en V-Strom 650 XT gepresenteerd op de Intermot 2016.

2017-suzuki-vstrom-1000-1000xt-first-look-preview-7

V-Strom 1000 en V-Strom 1000XT

De V-Strom 1000 heeft een aangepast motorblok, waarmee de nieuwe V-Strom 1000 en V-Strom 1000XT voldoen aan de EURO4 normering. Door de aanpassingen is het koppel gedaald van 103 Nm naar 101Nm, maar het vermogen is gelijk gebleven bij 108 pk bij 8000 toeren per minuut. Veel van de feautures aanwezig op de oude V-Strom 1000 zijn gelijk gebleven, maar het remsysteem is geupdate naar het zogenaamde Motion Track bochten ABS van Bosch, dat gebaseerd op de wielrotatie voor en achter en de beweging die de motorfiets doormaakt, berekent wat de remdruk van zowel de voorrem als de achterrem zullen worden. Verder is het uiterlijk van de V-Strom 1000 flink opgefrist, waarbij ook een nieuwe ruit is ontworpen en de handkappen en kuipwerk rond het blok standaard zijn geworden. Verder is de snavel van vorm verandert en is het kuipwerk gestyled op basis van de Tough Gear fylosofie. Het Low RPM Assist systeem, zoals dat al beschikbaar was op de SV650 is ook op de V-Strom 1000 standaard. De V-Strom 1000XT wordt bovendien voorziel van spaakwielen.

De V-Strom 1000 en V-Strom 1000XT worden beide leverbaar in Champion Yellow, Glass Sparkle Black en Pearl Glacier White.

005_2017_suzuki_v-strom_1000

V-Strom 650 en V-Strom 650 XT

Ook de V-Strom 650 en de daarvan afgeleide V-Strom 650XT hebben een update ondergaan. Zo is het aluminium frame aangepast, waardoor de 650 nog smaller is geworden en zijn nieuwe wielen (voor de V-Strom 650) ontworpen. In dezelfde Tough Gear styling als de V-Strom 1000 is het kuipwerk van de 650 vormgegeven. Daarbij heeft nu ook de normale V-Strom 650 een snavel, zoals de XT versie eerder al mee kreeg. Ook het motorblok kreeg een update, waarbij de zuigers, nokkenassen en de cilinderkop zijn aangepast om te kunnen voldoen aan de EURO 4 normering. Daarnaast kreeg de uitlaat enkele aanpassingen, waaronder een dubbele katalysator. Het inlaat traject is ook aangepast, waarbij de V-Strom 650 wordt voorzien van traction control, low RPM assist en het easy start systeem, waarbij je de startknop niet meer hoeft in te houden. Het Dashboard van de V-Strom 650 is eveneens aangepast, maar heeft een analoge toerenteller behouden.

De V-Strom 650 en de V-Strom 650 XT zijn beschikbaar in Champion Yellow, Pearl Glacier White en Glass Sparkle Black.

2017_suzuki_v-strom_1000xt