Triumph onthult nieuwe Street Triple familie

De volledig nieuwe Street Triple-familie

De meest enerverende, wendbare en intuïtieve performance-straatmotoren die ooit zijn gebouwd door Triumph.

Drie nieuwe modellen voor iedere motorrijder en rijstijl

  • Triumph introduceert de volledig nieuwe Street Triple S, Street Triple R en Street Triple RS
  • Elk met een unieke combinatie van kracht, prestaties, technologie en vering
  • Elk met een duidelijk eigen karakter, van verslavend plezier voor dagelijks gebruik tot een puur scheurijzer

Meer vermogen, prestaties en koppel en een nog voller geluid

  • Volledig nieuw 765 cc-motorblok op basis van de befaamde Triumph Daytona
  • 3 vermogensopties, elk met meer kracht en koppel dan de vorige generatie
    Street Triple S tot 6,6% meer en een piekvermogen van 113 pk bij 11.250 t/min
    Street Triple R tot 11,3% meer en een piekvermogen van 118 pk bij 12.000 t/min
    Street Triple RS tot 16% meer en een piekvermogen van 123 pk bij 11.700 t/min
  • Lichter, vrijer stromend uitlaatsysteem, herziene luchtfilterkast, versnellingsbak en nieuwe slipkoppeling en koppelingsbekrachtiging

Geavanceerde rijhulptechnologie

  • Nieuwe elektronische gasklepregeling met maximaal vijf rijmodi
  • Nieuw instrumentenpaneel met 5-inch TFT-kleurendisplay waarvan de hoek te verstellen is (R en RS)
  • Nieuwe schakelaarbehuizing met 5-standenjoystick (R en RS)
  • Quickshifter en rondetimer (RS)

Lichter, wendbaarder en beter rijgedrag

  • Lichter dan de vorige generatie en nog steeds de lichtste motorfiets in zijn klasse
  • Volledig nieuwe enkelzijdige swingarm voor meer stabiliteit bij hoge snelheden
  • Hoogwaardigere specificaties voor vering, remmen en banden

Meer uitstraling, een strakkere vormgeving en een hoogwaardigere afwerking

  • Meer op snelheid gerichte houding zoals van de Speed Triple
  • Modernere, agressieve lijnen met nieuw kuipwerk en een sportiever tweepersoonszadel
  • Afwerking van hogere kwaliteit en meer aandacht voor details, inclusief nieuwe, fraaie kleurenschema’s.

Opnieuw opschudding in de wereld van het motorrijden

In 2007 bracht Triumph de revolutionaire originele Street Triple uit: licht, snel, plezierig, wendbaar en stijlvol. Met zijn opwindende driecilinderblok, agressieve uitstraling en intuïtieve bediening werd de roadstermarkt op zijn kop gezet: de Street Triple werd de nieuwe norm en de favoriet van enthousiaste fans over de hele wereld.

Met de introductie van de volledig nieuwe Street Triple-familie van 2017 worden de regels opnieuw herschreven. Dit zijn de meest explosieve, enerverende, wendbare en intuïtieve performance-straatmotoren die Triumph ooit heeft gebouwd.

Met drie verschillende, geheel nieuwe keuzemogelijkheden, een nieuw 765 cc-blok uit de racesport met 3 vermogens- en koppelniveaus, hypermoderne technologie, ongeëvenaarde vering, remmen en banden, een agressieve nieuwe look en een toonaangevend gewicht in zijn klasse luidt de Street Triple-familie een nieuwe norm in.

De nieuwe Street Triple-lijn

De Street Triple S, Street Triple R en Street Triple RS die Triumph introduceert, hebben elk een uniek, uitgebalanceerd niveau van vermogen, prestaties, technologie en vering. Natuurlijk allemaal in combinatie met de alom gerespecteerde functionaliteit, het vertrouwen en de controle van een Triumph.

Om de nieuwe Street Triple nog toegankelijker te maken, is de Street Triple R ook verkrijgbaar in een speciale verlaagde versie van de ‘R’ (Street Triple R LRH) met eigen, unieke instellingen voor de vering en zadelhoogte, en ook in een speciale uitvoering van de ‘S’ met een uniek 660cc-blok voor wie beschikt over een beperkt rijbewijs.

Street Triple S

Gemaakt voor opwindende, soepele en verslavende ritten, iedere dag opnieuw. Met de nieuwe uitstraling van een streetfighter, de beste afwerking ooit, lichter dan zijn voorganger en met hoogwaardigere remmen, banden, vering en een volledig nieuwe enkelzijdige swingarm.

Street Triple R

Tilt prestaties, specificaties en afwerking naar een nog hoger niveau voor de ultieme streetfighter met specificaties en setup voor intense ritten.

Street Triple RS

De meest explosieve en adrenalinepompende Street Triple ooit, die thuis is op het circuit en uitdaagt op de weg.

Street Triple-familie

Meer vermogen, prestaties en koppel en een voller Triple-geluid

Het nieuwe 765 cc Street Triple-motorblok is ontwikkeld op basis van het befaamde Daytona-raceblok en betekent een grote stap voorwaarts in vermogen en koppel. Er zijn meer dan 80 nieuwe onderdelen, waaronder een nieuwe krukas, nieuwe zuigers en met nikasil beklede cilinders met een grotere boring en slag. Daarmee wordt een spectaculaire toename in prestaties verkregen, vooral onderin en in het middenbereik.

Elk van de nieuwe modellen heeft een eigen, unieke afstelling van het blok, de ECU en de tuning, die zijn afgestemd op het karakter, het vermogen en de prestaties die het beste passen bij de rijstijl en de berijder van de motor.

De ‘S’-tuning levert tot 6,6% meer piekvermogen dan de vorige generatie, met 113 pk bij 11.250 t/min en een toename van 7,3% voor het maximumkoppel, dat stijgt naar 73 Nm bij 9.100 t/min.

De ‘R’-tuning met zijn eigen modelspecifieke krukas heeft een piekvermogen dat met 118 pk bij 12.000 t/min 11,3% hoger ligt dan bij het vorige ‘R’-model. Het maximumkoppel is met 77 Nm bij 9.400 t/min liefst 13% verhoogd.

De ‘RS’-tuning zorgt voor de hoogste prestaties ooit van een Street Triple, met een vermogenstoename van 16% ten opzichte van het vorig model tot 123 pk bij 11.700 t/min en een 13% hoger maximumkoppel van 77 Nm bij 10.800 t/min.

Alle modellen beschikken over rijmodi waarmee de motorrijder het toegenomen vermogen en koppel in alle rijomstandigheden makkelijker onder controle houdt. Een lichtere, vrij stromende uitlaat en herziene luchtfilterkast zorgen voor een fraaiere klank, een verleidelijk en herkenbaar inductiegeluid.

Een snellere acceleratie dan ooit en soepeler schakelen zijn verkregen door de herziene versnellingsbakgeometrie te combineren met een kortere 1e en 2e versnelling. Bovendien verloopt het schakelen lichter en kost de bediening van de koppelingshendel minder inspanning dankzij de nieuwe slipkoppeling en koppelingsbekrachtiging op de R– en RS-modellen, wat meer controle en rijcomfort oplevert.

Rijhulptechnologie

De nieuwe Street Triple-lijn vertegenwoordigt een belangrijke stap voorwaarts in moderne rijhulptechnologie voor maximale controle en veiligheid.

Street Triple-familie

Lichter, wendbaarder en beter rijgedrag

Slanker en feller dan ooit: de nieuwe Street Triple-modellen zijn lichter dan de vorige generatie en behouden daarmee hun plaats als lichtste motoren in hun klasse. Deze combinatie van de gewichtsvermindering en het nieuwe, krachtigere 765 cc-motorblok resulteert in een verbazingwekkende vermogen/gewicht-verhouding die bepalend is voor de explosieve en wendbare rijstijl van de nieuwe ‘Streets’.

De volledig nieuwe enkelzijdige swingarm achter is speciaal ontworpen voor de nieuwe Street Triple-lijn en zorgt voor meer torsiestijfheid in de lengterichting in combinatie met een lagere laterale stijfheid. Dit optimaliseert de hogesnelheidstabiliteit die de nieuwe Street Triples bereiken, voor meer vertrouwen en veiligheid van de rijder, met een geoptimaliseerd bevestigingspunt voor de swingarm die een natuurlijkere weerstand tegen compressie van de achtervering bij hoge acceleratie biedt. Bochten worden daarmee strakker afgerond en het gedrag van het rijgedeelte wordt beter te voorspellen, wat zowel op de weg als op het circuit voelbaar is.

Vering met hoge specificaties

De Street Triple S heeft een ø41-mm upside-down Showa-voorvork met een veerweg van 110 mm en een monoshock met piggybackreservoir en getrapte voorspanning voor de achtervering.

De Street Triple R beschikt over een volledig instelbare ø41-mm upside-down Showa-voorvork met grote zuigers en een veerweg van 115 mm voor compromisloos rijcomfort en een Showa-monoshock met piggybackreservoir voor de achtervering.

En de Street Triple RS wordt geleverd met de Showa-voorvork met de beste specificaties: ø41 mm, grote zuigers en instelbare voorspanning, retourslag en compressiedemping. De achtervering is een premium Öhlins STX40-monoshock met piggybackreservoir.

Remmen met hoge specificaties

De Street Triple S is voorzien van schuivende Nissin-remklauwen met dubbele zuigers voor en een schuivende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter.

De Street Triple R heeft radiale Brembo M4.32 monobloc-remklauwen met 4 zuigers voor aanzienlijk meer remvermogen dan de vorige Street Triple R en een schuivende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter.

De Street Triple RS beschikt over het beste van de reeks: radiale Brembo M50 monobloc-remklauwen met 4 zuigers voor, met het beste remvermogen in deze klasse, inclusief een hendel voor fijnafstelling, en een schuivende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter.

Street Triple-familie

Banden met hoge specificaties

De Street Triple S– en R-modellen hebben premium Pirelli Diablo Rosso Corsa-banden voor scherp en nauwkeurig rijgedrag met daarbij een uitstekende stabiliteit en grip op de weg.

De Street Triple RS wordt geleverd met het neusje van de zalm: de Pirelli Diablo Supercorsa SP‑banden, die hoogwaardige sportprestaties leveren op de weg en eventueel ook op het circuit.

Meer uitstraling en strakkere vormgeving

De stijl van de hele lijn is geëvolueerd voor meer uitstraling, een strakkere vormgeving en meer atletisch karakter, geïnspireerd op de meer op snelheid gerichte houding van de nieuwste generatie Speed Triples.

Voor al het nieuwe kuipwerk, fly-screen, de radiateurkappen en nieuwe geïntegreerde luchtinlaat zijn modernere, agressievere lijnen toegepast. Bovendien is het zadel opnieuw ontworpen en gestileerd voor een strakker, sportiever gedeeld tweepersoonszadel zonder dat afbreuk wordt gedaan aan het comfort van de rijder of bijrijder.

Met een ongelooflijke aandacht voor details heeft de hele motorfiets een afwerking van hoger niveau gekregen met veel hoogwaardige details, zoals een achtersubframe met afzonderlijke kleurcodering voor ieder model, opnieuw ontworpen hielbescherming voor de motorrijder en gesmede voetsteunen voor passagiers.

De Street Triple RS heeft een nóg hoogwaardigere afwerking met een kleurgecodeerde onderkuip, kleurgecodeerde kap bij het verwisselbare passagierszadel en een kettingbeschermer.

Eersteklas kleuropties
Street Triple S       –        Diablo Red of Phantom Black (metallic)

Street Triple R       –        Jet Black (glanzend), mat Aluminium Silver of Crystal White

Street Triple RS    –        mat Silver Ice of Phantom Black (metallic)

Street Triple-familie

Nog meer vermogen, veiligheid en stijl

Er zijn ruim 60 accessoires verkrijgbaar, die te selecteren zijn met de online configurator van Triumph, zodat motorrijders nog hogere specificaties en meer voorzieningen voor hun Street Triple kunnen kiezen, waaronder Arrow-uitlaten*, een kleurgecodeerde zadelkap en een swingarmbeschermingsset.

*De beschikbaarheid van de dempers van Arrow wordt bepaald door de plaatselijke wetgeving. Informeer bij uw Triumph-marktvertegenwoordiger of deze verkrijgbaar zijn.

Beschikbaarheid bij Motor Centrum Rijen

Street Triple RS – Maart 2017
Street Triple S – April 2017
Street Triple R – Mei 2017
Street Triple S A2 – Zomer 2017
Street Triple R – LRH – Zomer 2017

Prijzen zullen later worden gecommuniceerd.

Kort nieuws…

  • Kawasaki kondigt twee com…
    Naast de Ninja H2 SX, de Z900RS CAFE en de Ninja ZX-10R SE kondigde Kawasaki op de EICMA in Milaan nog een grote verrassing voor de Europese markt aan, ....
  • Nieuwe Kawasaki Ninja ZX-…
    Naast de standaardversie en een race georiënteerde RR uitvoering introduceert Kawasaki de nieuwe Ninja ZX-10R SE, de meest hoogwaardige Ninja ZX-10R ooit met ....
  • Kawasaki verrast met CAFE…
    Onlangs onthulde Kawasaki op de Tokyo Motor Show de bloedstollend mooie Z900RS retro, op de EICMA in Milaan deed Kawasaki er nog een schepje bovenop met de ....

Nieuws op categorie

  • Nieuwe en gebruikte motoren
  • Motorservice, reparaties en onderhoud
  • Uitgebreid assortiment motorkleding
  • Wij zijn lid van de BOVAG